mattias åkerlind

- PC för Alla:

Copyswede: Därför behövs kassettskatten

Är privatkopieringsersättningen rimlig?

martin appel

Martin Appel - PC för Alla:

"Rör inte min
semestersurf!"

anna troberg

Anna Troberg - PC för Alla:

"Därför är e-röstning
direkt olämpligt"

Artikelkommentarer

Vi håller just nu på att uppgradera vära kommentarsystem. Mer info om hur du kommenterar och kommer åt dina gamla kommentarer hittar du på vår FAQ: idg.se/faq

Kommentatorn ansvarar själv fö;r sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även poänglösa datorkrigsinlägg tas bort.

OBS! Läs dessa regler som gäller vid postning av inlägg.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även datorkrigsinlägg och inlägg som är utanför ämnet, kan tas bort.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla till redaktören, carl.grape@idg.se.

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Nu börjar jag tröttna lite

2011-09-16 11:26

Ok.. nu börjar jag tröttna lite på alla Windows 8-nyheter...

Jag har laddat hem previewn och testat, läst några artiklar om microsofts planer. Nu börjar jag känna att det är dags att vänta och se och hitta andra nyheter inom IT-världen någonstans.

einord

Nu börjar jag tröttna lite

2011-09-16 11:29

...Jag åxå... Börjar bli less att se Ballmers vaxade flint dyka upp i varenda artikel...

Nordbo

Nu börjar jag tröttna lite

2011-09-16 11:59

börja läs sweclockers.com ,svd.se/dn.se, di.se så får ni något annat att läsa... idg = aftonbladet trotts allt.

IcyNick

Nu börjar jag tröttna lite

2011-09-16 12:18

Ja.. du har nog rätt.. man kanske ska sluta läsa här på idg och försöka hitta vettigare ställen.

einord

Nu börjar jag tröttna lite

2011-09-16 13:53

När du fyller 25 så kanske du också börjar tappa håret, tänk på det.

rm -rf /

Nu börjar jag tröttna lite

2011-09-16 13:57

Aj då.. då har jag bara en månad kvar på mig! Bästa att skynda sig med att göra allt man tänkte göra innan man blir skallig!

einord

Nu börjar jag tröttna lite

2011-09-16 21:26

Äsch, det är inget att vara orolig för! Nu har jag visserligen en tjej, men andra tjejer är inte mindre intresserade bara för att håret är mycket tunnare!

Jag vet inte om det är min charm, men det troliga är väl att det är min iPhone som lockar!
;-)

<VARNING: Ovanstående inlägg innehåller ett viss mått av humor, och är ingen beskrivning av varken otrohet eller en övertro på en mobils dragningskraft på det motsatta könet>

Mr Turkos

Nu börjar jag tröttna lite

2011-09-16 16:55

Börjar blir lite som Applenyheterna om rykten och annat nonsens.

Sh0rty2

Nu börjar jag tröttna lite

2011-09-16 19:19

Ungefär såhär ser vardagen ut på IDG.se, men i vanliga fall är det Apple-artiklar som spottas ut i jämn ström.

Tipset jag har fått är att besöka varje tidning var för sig istället så slipper du bli irriterad av annonser från företag du inte bryr dig om.

giddorah - Jag gissar inte iallafall.

strategi

2011-09-16 11:33

"Med tanke på att Windows 8 är långt ifrån klart är det svårt att göra en välgrundad prognos för hur väl Microsoft kommer att lyckas med Windows 8"

Microsoft har nog slitit hårt för att hinna nå ut med budskapet kring win8 före ios 5 släpps. Det är nog ingen tillfällighet att man valt att presentera win8 just nu för att inte framstå som nr2 hela tiden!

Nordbo

strategi

2011-09-16 11:35

Iofs - fast nog är det bättre att jämföra med presentationen av IOS5 än med releasen av IOS5 - så nog är MS tvåa eller ännu längre bak i kön.

Men Metro verkar intressant - det är i alla fall något eget tillskillnad från copydroiden

BlackSmp

strategi

2011-09-16 11:39

Ja Android är visserligen bra, men det är väldigt likt iOS. Bra att Microsoft kör sin egen stil!

Bejje

strategi

2011-09-16 11:39

Men Win8 eller WP7 är väl sist placerat om man räknar med försäljningssiffror?

Fiaskot är väl uppenbart!

Samma sak kommer att hända IOS 5, Android, etc!

ottan

strategi

2011-09-16 11:46

Herregud ottan, är du tappad bakom en vagn?
Målgruppen för BUILD är ju utvecklarna, har du missat det? Och det är väl vid det här laget rätt många som laddat hem utv.paketet för att testa / lära.
Är det ett fiasko då kan man ju lägga ned hela it-branschen direkt då den tydligen inte fungerar. back to basics m a o, var köper man papper, penna och frimärken idag? ;-)

Opuz

strategi

2011-09-16 12:18

Fast han har ju rätt, Win8 säljer väldig dåligt!!


Vi får helt enkelt hoppas den börjar sälja bättre när den .... eehhhmmmm... faktiskt går att köpa :)

fatjoe

strategi

2011-09-16 12:53

..precis som MS försöker sälja W8 just nu ;-) Det är fullt bakom den där vagnen...

Opuz

strategi

2011-09-16 13:45

Nu vet vi ju sedan tidigare at du är ett korkat troll ottan men tom du borde veta att W8 inte finns till försäljning så varför skriver du att det är ett fiasko?

messerschmitt

strategi

2011-09-17 11:42

Därför att det blir ett fiasko om det inte redan är det!!!

Det finns INGA tecken på att detta kommer att ändras!

Försäljningen av Windows minskar, både för desktop och mobiltelefoner!

Windows har misslyckats för bärbar enheter pga av att Windows INTE är skalbart såsom GNU/Linux är.

Windows Phone 7 är bara ett Windows CE + lite .NET libbar... Däremot innehåller Android ett riktigt OS tillskillnad emot WP7. Tyvärr är jag inte så överlycklig över denna Dalvik/Java lösning som Google tog fram mestadels pga att patentsvinets Oracle inblandning!

Microsoft vågar inte göra benchmark på Windows 8 och LiMo(http://www.limofoundation.org)/Android/Meego/IOS/etc... för de vet att de har misslyckats helt. Här ska allt räknas in prestanda samt batteriförbrukning här borde också öppenheten i plattformen räknas in!

Vad har vi för fördelar i att vara låst till en (1) plattform och låst till ett (1) operativsystem?

Varför ska kunden inte få lov att först välja hårdvaruplattform och därefter mjukvarulösning för sina egna behov och önskemål.

Problemet är att alla dessa låsta operativsystem är att kunderna får så lite att säga till om, dvs ingenting, de kan inte ens uppdatera till den senaste versionen av operativsystemet när den mobila enheten är äldre än två (2) år!

Tre (3) år och enheten ska kastas är tanken bakom tillverkarna!

Ska vi kunder acceptera denna affärsmodell?

Tänk på att PC'n framgångar beror helt och hållet på att företag har fått möjligheter att konkurrera fram nya lösningar. Dagens mjukvarupatent innehåller ett stort hot emot framtida utveckling!

ottan

strategi

2011-09-19 07:53

hmm.. undrar varför jag får vibbar av f.d. Vic64-hacker som är bitter ;-)

Fattar inte varför man först ska välja hårdvara när man ska lösa ett affärsproblem?? Skit samma vilken hårdvaran är IMHO, det finns andra parametrar som bör styra ett val. Möjligen kan det påverka om man inte tror att den hårdvara som krävs inte håller i 3-5 år, det är en annan sak.
Du kan sen tycka att Windows är låst hur mycket du vill men det är fortfarande det bästa alternatviet för många.

Opuz

strategi

2011-09-16 12:25

De har säkert slitit hårt sista tiden, som alla, men det är en fullständigt väntad presentation eftersom de ska ha treårscykler och presenterar för utvecklare året innan release. Microsoft håller alltid sina utvecklarkonferenser på hösten och Windows 7 presenterades på PDC2008 med en developer preview. Den här gången var det lite större show och det beror säkert på konkurrensen men också på att teknikskribenter förstått att det finns allmänintresse av vad utvecklarna får se. De lämnar i alla fall inte Win8-plattor på restauranger för att få PR.

Nordbrygga

strategi

2011-09-16 13:24

Show är nog rätt ord, jag upplever ändå att det verkar som att man sminkat win7:an med lite lull lull för att den ska upplevas som ny. Eftersom man ändå inte tar steget fullt ut och skippar den klassiska "evighetsmeny upplevelsen" som man har idag.

Nordbo

strategi

2011-09-16 13:27

Vad är det för upplevelse?

Nordbrygga

strategi

2011-09-16 20:07

Jag tror inte du har en mac...

Nordbo

Ett allmänt och två svenska hinder

2011-09-16 12:04

Det allmänna hindret för totalt genomslag är att både iOS och Android finansieras genom användaren accepterar att personliga data, kontaktkretsens data, foton, filmer, SMS, mail, bankkonton, inloggningar osv enligt användarvillkoren för iTunes / Androidappar blir tillgängliga för Apple resp Google. Google är smartare. Där är villkoren (behörigheter) olika för apparna så det går inte se tydligt vad Google begär för att utnyttja Android. Ex för Youtube: "Samtyck till att dina data samlas in, används, delas, och förs vidare, vilket omfattar men inte är begränsat till röst- och platsinformation" Det här betyder att användningen av iOS och Android blir begränsad till personer och företag utan några krav på IT-säkerhet, som tillåter "trojaner" i systemet. Och accepterar att Apple / Google inte tar nån som helst ansvar för att dina personliga och företagets data sprids fritt på internet. Läs tex "[pdf] Krav för säkra molntjänster" sid 18 slutet, sid 19 början. Sök efter på google, idag 3 länken. Kommer W8 vara likadant? Du är inte kund utan varan. De två svenska hindren är att fram till nyligen har inte Microsoft market varit tillgängligt i Sverige=Inga appar. Det har inte heller funnits svenskt tangentbord för de som har Windows Phone. Så ytterligare två frågor: Är Microsoft Market tillgängligt i Sverige idag? (att beskriva hur man kringgår MS spärr är inte i enlighet med IDGs regler) Finns svenskt tangentbord till Windows Phone idag?

jannejanne

Ett allmänt och två svenska hinder

2011-09-16 17:40

Så sant!

Jag vill dock tipsa om ett litet ljus i mörkret på Androidsidan.

Först och främst så kräver det dock att man själv har alla rättigheter till sin egen telefon, och inte att det är telefontillverkaren, som har dessa rättigheter. Man behöver alltså sk root-behörighet.

Men, om man lyckats finta till sig det, då finns det tex en app som heter "LBE Privacy Guard" där man i väldigt många fall kan kryssa ur onödig åtkomst till olika saker, och på så sätt täta informationsläckaget en del.

Detta hjälper ju dock inte för appar som tex (Google)Maps... där man kanske faktiskt vill att appen ska ha tillgång till både din position och till Internet. Men då kan man kanske välja någon annan kart-app som man litar på.

https://market.android.com/details?id=com.lbe.security&hl=sv

henriko

"Arm eller Apples A-processor"???

2011-09-16 12:15

Apples "A-processor" är precis som Tegra, OMAP m.fl. SoC med ARM processorer. Det sitter exakt samma ARM Cortex A9 i Tegra2, OMAP4 och A5.

fatjoe

"Arm eller Apples A-processor"???

2011-09-19 05:29

Nja, är nog inte exakt likadana, men dom följer samma specar på hur dom ska bete sig mm. Ska vi kalla dom liknande, men inte exakt likadana?

Me, myself and I

Hård- och mjukvara

2011-09-16 12:16

Apple har ett stort övertag i det att dom både gör själva apparaterna och operativsystemet (samt har stenhård koll på hur tredjepartsappar får uppträda).

På gott och ont. Men det finns ju faktiskt en jädrans massa bra, strömlinjeformade iOS-appar, som, i alla fall jag, kan komma igång med på en kafferast.

Intressant ska det bli att se hur väl Microsoft 1. ser tilla att vi får en stringent användarmiljö och 2. om W8 för plattor blir det som app-utvecklare kommer att satsa på.

Att apputveckla för tre olika plattformar är inte lika lätt som att säkra en webb-sida för fyra olika webb-läsare.

Berger Brosa

Hård- och mjukvara

2011-09-16 14:16

"Apple har ett stort övertag i det att dom både gör själva apparaterna och operativsystemet (samt har stenhård koll på hur tredjepartsappar får uppträda)."

Och Microsoft har ett stort övertag i det att de göra operativsystemet, men låter andra tillverkare komma med egen hårdvara och därmed låter kunden själv välja vad som passar. De har dessutom stenhård koll på hur tredjepartsappar får uppträda (om det handlar om WinRT-baserade appar, annars kan man skriva för vanliga Windows-gränssnittet och då få möjlighet att göra i stort sett vad man vill - vilket är även det ett stort övertag jämfört med Apple).


Något jag verkligen gillar med Windows 8 är möjligheten att skriva appar med HTML5 och JavaScript, det är något som även andra borde tillåta.

Och sist men inte minst, fy fan vad jag verkligen hatar ordet "appar". Det måste vara djävulens påfund.

Vimp

Hård- och mjukvara

2011-09-16 15:13

"fy fan vad jag verkligen hatar ordet "appar". Det måste vara djävulens påfund."

Så skriv applikationer då, late!

Serveras väl kyld.

Hård- och mjukvara

2011-09-16 17:32

Eller program. :)

giddorah - Jag gissar inte iallafall.

Hård- och mjukvara

2011-09-17 12:49

"Och Microsoft har ett stort övertag i det att de göra operativsystemet, men låter andra tillverkare komma med egen hårdvara och därmed låter kunden själv välja vad som passar."

Problemet med hela PC branchen är att även om MS får till ett schysst OS installeras det på skithårdvara MS inte styr över.
Dom flesta väljer tyvärr pris före kvalité. Helt klart kan MS komma in och få marknadsdelar och konkurrera mot Android. Men för att vara en konkurrent mot iPad måste microsoft få en stark partner som kan göra hårdvara alternativt att Apple går i konkurs.

Raket

Hård- och mjukvara

2011-09-17 13:14

Vimp, jag hatar också ordet "app". Och blogg. Och mobil.
Men jag tror att det är så att vi måste acceptera att språket förändras. "Webbdagbok" och "radiotelefon" funkar inte längre och i slutändan blir Microsoft Exel (på PC) också en "app".

Applikation är för övrigt nått som tjejerna i syslöjden på min skola på 50-talet sydde ihop av tygrester och som ofstast föreställde en bild på en tonårsidol så som Frank Zappa, eller Svenne Hedlund.

Berger Brosa

Apples framgång - Vision

2011-10-09 16:03

Det som väger över för Apples framgång och övertag är inte enbart att de redan har vunnit mark och fått kunder att uppskatta deras produkter. Apple har redan fått med sig en större kundkrets och marknadsandelar som kommer att göra det mycket svårt för konkurrenterna att påverka. Apple har helt enkelt utfört ett stort mästerstycke med sin plattform redan från början innan andra ens insåg att de var tvungna att förändra sina produkter från grund och botten. Android t.ex. framstår mer som en halvmesyr lösning då man inte skapat det lika gediget. Det som framför allt talar för att det inte kommer att lyckas för andra aktörer är att Apple lagt en grund som kommer att vara mycket svår att konkurrera med, nämligen den framtidsvision som Apple gått in på långt innan man presenterade sin första iPhone. Apple menade redan då att man var minst fem år före andra aktörer med sin teknik samt koncept, ett uttalande som ingen av konkurrenterna protesterade mot. Tvärtom fick alla aktörer plötsligt väldigt bråttom med att se över sin produktutveckling. Det är just med tanke på dessa fem års försprång som Apple kunnat slå igenom med sina produkter och vinna marknadsandelar.

Om man på allvar skall kunna konkurrera med Apple så kommer det att krävas mer än bara billigare, effektivare hårdvarukomponenter och mer än ett väl fungerande OS, eftersom det inte kommer att räcka med att endast "rätta till" sin organisation lite här och lite där. Det kommer att bli en konkurrens som blir oerhört energikrävande såvida man inte från grunden utvecklar en unik vision på sin verksamhet.

iAvenceenapple

Hård- och mjukvara

2011-09-16 19:12

Här blir det ju en plattform för olika hårdvaruplattformar och formfaktorer.

giddorah - Jag gissar inte iallafall.

Too little too late....

2011-09-16 12:23

M$ kommer inte att klara att spöa Apple iPad eftersom Apple ligger flera steg före och snart kommer Apple sannolikt göra något riktigt oväntat som kommer rocka spelbordet ordentligt...

Kookaburra

Too little too late....

2011-09-16 13:08

Mmm.... men räcker det att rocka spelbordet, de kanske skulle satsa på att välta det - precis som när de släppte iPad.

grolim

Too little too late....

2011-09-16 13:14

Jag tror inte heller windowsplattorna kommer lyfta men helt säker kan man inte vara. Problemet är att ingen frågat efter plattor med MS. Apple har en bättre känsla för efterfrågan och känner sina kunder. De har undersökt och testat konceptet under en lång tid. Apples kunder har användning för en platta. Har MS kunder det? Jag är tveksam.

Meniac

Too little too late....

2011-09-16 13:25

Hur menar du egentligen. Är Apples kunder en annan typ av människa som har behov som ingen annan har? Är det genetiskt? Om Apple får fler kunder, är det då någon slags sjukdom som sprids och förändrar oskyldiga individer till Apple trogna?
Detta låter ju som en direkt farlig sjukdom, vad gör myndigheterna egentligen????

Opuz

Too little too late....

2011-09-16 13:39

stämma microsoft för patentintrång och stoppar dom från att sälja i tyskland ?

Mellin

Too little too late....

2011-09-16 14:48

(med Janne långbens röst) Ja, vi kan ju alltid hoppas att Apple krossar allt motstånd och blir ensam leverantör av både smarta mobiler, bärbara och pekplattor. Då och först då är väl allt som det ska, sen kan man förhoppningsvis få lite frid i kroppen. Vi kan bara hålla tummarna för att de fortsätter ta patent på oväsentligheter och stämmer brallorna av alla andra tillverkare så blir vi alla till slut nöjda :)

Fast egentligen är jag nog inte nöjd förrens alla sitter med en iPhone, iPad.

David E.

Too little too late....

2011-09-16 15:00

yeah - och sen slår man ihop Google och Apple för att underlätta för kunderna, då har de ju bara EN leverantör att bry sig om och det måste ju bli bättre, eller hur? Varför göra allt så komplicerat?

Så - nu tar vi varandra i händerna och sjunger We shall overcome..

Opuz

Too little too late....

2011-09-16 20:20

ipad kommer att kosta 100000kr och iphone 50000kr då dom är dom enda som får sälja sådana enheter i hela världen

Mellin

Too little too late....

2011-09-16 20:34

Nix Apple hade ingen konkurrens när de släppte ipad men höll ändå nere priset...

Kookaburra

Too little too late....

2011-09-17 00:51

Men jag hoppas ändå att det bara blir Apple kvar så att vi alla bara kan köpa iPhones och iPads. Det är väl det som ger livet mening.

David E.

Too little too late....

2011-09-16 17:35

Ipad är ju en stor Iphone utan radiodel... Så w8-plattorna kan ge betydligt mycket större mervärde.

giddorah - Jag gissar inte iallafall.

Too little too late....

2011-09-16 17:45

iPad Wifi är en stor iPod.

iPad 3G är ju en stor iPhone utan taltelefoniappen. Radiodelen finns där mig veteligen.

Förövrigt begrep jag inte din poäng.

henriko

Too little too late....

2011-09-16 17:50

Jag är sjuk... Feber. Ja, det är en förstorad Ipod/Iphone... Den ger inget UTÖVER att vara större.

w8 ger ju ärligt talat mer och är ett komplett operativsystem.

giddorah - Jag gissar inte iallafall.

x86

2011-09-16 13:20

Microsoft kommer vara fler år efter iOS och Android på marknaden för pekplattor. Jämför man Win8 på ARM mot iOS/Android så är det väldigt svårt att se något mervärde i Win8 mot de andra.

Är därför väldigt förvånad varför Microsoft inte jobbar mycket hårdare med Intel och AMD för att ta fram och pusha x86 baserade pekplattor.

Win8 på x86 baserade pekplattor har en enorm fördel över de andra i att vara bakåtkompatibel med allt som redan finns på Windows (det kommer aldrig vara praktiskt möjligt på ARM). Även väldigt få av dessa program fungerar på touch, så kan en sådan platta faktisk ersätta en PC då man använder den som platta på resande fot och dockar den med tangentbord/mus annars.

Uridium

x86

2011-09-16 13:32

knappast något att vara förvånad över. Win8 måste ju blir klart först innan vanliga konsumenter kan köpa det lixom.
Tills dess så gäller det ju att utveckla program - vilket BUILD är starten för.
Microsoft är inte för sent ute, tablets är ju inte något annat än en dator utan tangentbord egentligen (så ser min gamla mor på det i alla fall) och de kommer att vara lika vanliga som telefoner framöver, d.v.s. du har troligen en ny varje/vartannat år.

Synd att pressen är så j-a kåt på att skriva så mycket om det, skapa krigsrubriker osv. det skapar ju bara en massa rykten, skriverier som är av tämligen bristande kvalitet mm. MEN det är ju det som de lever för, hur ska de annars få till all exponering av Google-annonsers på sina siter?? ;-)

Opuz

"Likt apple och google"

2011-09-16 16:25

Likt Apple och Google satsar Microsoft starkt på molnet i Windows 8 och integrerar många funktioner i operativsystemet med Windows Live.

Bitch please, Microsoft har vart moln-kåta längst av alla. Azure är så stort att Apple använder teknologin i deras nya Molntjänst. (Källa: Internet)

Okosh

Hmm

2011-09-18 11:11

ipad är hårdvara och windows är mjukvara. Behöver inte microsoft en platta som kör windows 8 också ? räcker inte bara med windows 8 för att ha någon chans på apple..
Denna hype kring windows 8 man kan tro att det är något som ska förändra data världen för alltid :p

toxic76

Hmm

2011-09-18 15:04

Precis. om ipad är en glasburk så är windows 8 jordgubbsylt.
det är helt skilda saker utan innehåll så är glasburken tämligen tja värdelös, men utan glasburk så ligger bara sylten där. Nu står det förvisso hallonsylt på glasburkens etikett, så det är inte heller rätt att bara stoppa in jordgubbsylt i glasburken med hallonetiketten. Så det enda man kan göra är att slänga på lite sylt utanför burken och hoppas att så mycket smet som möjligt kan fastna på utsidan och på så sätt dölja burken i ren och skär mängd av jordgubbssylt.
Jag tror att lika många fattar denna obskyra liknelse som förstår hur idg hade tänkt.

Micke P

Comments powered by Disqus

- PC för Alla:

11 sätt att undvika
NSA:s spionerier


- PC för Alla:

Så populärt är video
på mobila enheter

- PC för Alla Extreme:

Svensk action i New York
bjuder på läcker grafik


- PC för Alla Extreme:

huawei ascend p6

Huawei Ascend P6 är
platt som en pannkaka


- PC för Alla:

Nu finns smileys
i Facebook för IOS

- Säkerhet24:

Här är de nya
bedragar-sms:en

Nyheter och tips från Teknik & Trender. ANNONS

Så lagar du din Iphone själv

Vill du nå ut med en av dina produkter eller tjänster?

SEQR – ny svensk mobil plånbok

Stiliga in ear-lurar med Dolby-ljud

- PC för Alla:

Här är robotkameran som
återskapar Matrix på riktigt


- PC för Alla:

Microsoft sätter pristak
på sina Xbox One-spel

Dagens app

- PC för Alla:

cost split

Dela på notan
med Cost Split


Dagens surftips

I senaste PC för Alla

PC för Alla i mobilen

Läs PC för Alla i mobilen
- här hämtar du appen

Hackare och virus

Köpguide

Arkiv

Artikelarkivet - PC för Alla:

Här hittar du PC för Allas
artiklar - 10 år tillbaka

Knäppa dumpar

Windows 8

Bli ett fan

Välj rätt dator

Bli ett fan

Välj rätt dator

m.pcforalla.se

Har du en smartphone?
- missa inte vår mobilsajt!

Prisjämförelse

Nyhetsbrev

Missa inte PC för Allas
smarta nyhetsbrev
Läs mer om nyhetsbreven här!
Beställ direkt:


Extreme

Eforum


Nyheter från:

PC för Alla Business


Senaste speltrailers från Loading.se


Utvalda jobb

Utvalda företag

5minuter.se

Testa gratis: Filmerna som lär dig mer om programmen i din dator

Bli datorproffs på 5 minuter

PC för Allas smarta videokurser - testa gratis!
Prenumerera på nyheter

Missa inte PC för Allas
smarta nyhetsbrev
Läs mer om nyhetsbreven här!
Beställ direkt:


Extreme
PC för Alla-nätverket
Detta är PC för Alla  | Vi gör PC för Alla  | Kontakta oss  | Rättelser  | Kundservice  | Annonsera  | Press

AdtechHar du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Andreas Thors | Kontakta PC för Alla | Om cookies, personuppgifter & copyright
Karlbergsv. 77 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 Karta | Copyright © 1996-2013 International Data Group