Mest läst just nu

PC för Alla

Pirate Bay är ett hot mot de mänskliga rättigheterna
"Pirate Bay är ett hot mot de mänskliga rättigheterna"

Meny

Artikelkommentarer

Mer info om hur du kommenterar och kommer åt dina gamla kommentarer hittar du på vår FAQ: idg.se/faq

OBS! Läs dessa regler som gäller vid postning av inlägg.

Regler för inlägg i artikelforumet

Kommentatorn ansvarar själv för sina inlägg. Inlägg som innehåller diskriminerande uttalanden, personliga påhopp eller språk som kan uppfattas som stötande, kommer att tas bort av tjänstgörande redaktör. Även datorkrigsinlägg och inlägg som är utanför ämnet, kan tas bort.

IDG förbehåller sig dessutom rätten att i varje enskilt fall bedöma huruvida ett inlägg ska tas bort, även om det inte faller under någon av reglerna ovan.

Upprepat postande av olämpliga inlägg kan medföra avstängning från artikelforumen.

Frågor? Mejla till redaktören, carl.grape@idg.se.

Läs mer om vår policy i diskussionsforum

Kommentarer till:

Windows 7 support - del 3: Så får du ordning på en trilskande skrivare

Rätt sätt att fixa skrivaren

2012-03-11 10:28

1. Dra ur alla sladdar ur skrivaren.
2. Ta ett ordentligt grepp om den med båda händerna.
3. Bär den till närmaste grovsoprum och/eller balkong.
4. Medelst ett ordentligt kast, släng den i soporna eller ut från balkongen.
5. Fortsätt lev lyckligt utan en massa papper, bläck, toner eller skrivare som förstör ditt digitala liv.

isecore

Rätt sätt att fixa skrivaren

2012-03-11 11:38

+1

inside

Rätt sätt att fixa skrivaren

2012-03-11 13:02

+1 :)

Verkligen handfast tips.

Kjell Kamsvag

Nej, nej...

2012-03-11 11:12

Rätt sätt att få fungerande skrivare är att köra Mac. :P

Faster Sixten - Liberal MacTaliban

Nej, nej...

2012-03-11 14:11

Håller med! Har bråkat med många skrivare i Windows, för att sedan komma till samma skrivare med en Mac och den bara säger "Jaha, här var det visst en sån här skrivare. Vill du använda den eller?" utan att bråka om drivrutiner, IP-inställningar eller annat jobbigt.

Ett område där Apple's slogan (it just works) verkligen stämmer. Lustigt nog inte med deras egen hårdvara bara :)

Olpa

Nej, nej...

2012-03-11 15:16

Då har du aldrig försökt få en mac att fungera väl tillsammans med en modern kopiator från Ricoh :-)

Ricoh själva får inte rätt på det och verkar inte heller att ha något intresse att reda ut varför deras postscriptdrivare bara fungerar i 80% av utskrifterna.

Annars kan jag inte minnas att jag haft problem med skrivare vare i linux, windows eller osx. Bara man håller sig till riktiga skrivare som kör pcl och ps.

GDI-skrivare bör behandlas såsom någon ovan skrev. Släng skitet om du har råkat köpa det.

Vinkelberg

Nej, nej...

2012-03-11 15:29

Fast apple kan ju inte ta ansvar för att Ricoh släpper undermåliga drivrutiner till sina produkter.

Faster Sixten - Liberal MacTaliban

Nej, nej...

2012-03-11 17:02

Kan Microsoft det då?

Så det så

Nej, nej...

2012-03-11 18:37

Fast nu handlade ju inte artikeln om dåliga drivrutiner, utan hur windows krånglar med skrivarna.

Faster Sixten - Liberal MacTaliban

Nej, nej...

2012-03-11 18:56

Så när en skrivare inte funkar med en Mac så är det en "feature"! :)

Rotten_Apple

Nej, nej...

2012-03-11 21:25

Vilket i sin tur beror på dåliga drivrutiner. Du är väl medveten om att osx kör samma modell som vista där alla drivrutiner lagras lokalt medan win 7 och 8 hämtar drivrutinen från nätet. Ser ingen större skillnad i det men dåliga drivrutiner finns överallt så tro inte att du blir fri från problem bara för att apple påstår det.

True story

Nej, nej...

2012-03-11 17:43

Självklart inte. Det var inte så jag menade.

Det är bara så extra trist för en av mina kunder är låsta till just Ricoh genom ett centralt avtal. Gissar att det är därför Ricoh inte bryr sig, de säljer ju i alla fall.
Vi är tvungna att köpa lite mindre nätverkade hp-skrivare så att även macfolket kan få vettiga utskrifter varje gång de väljer att skriva ut.
Det blir dyrare utskrifter för dem och det är rent allmänt en osnygg lösning.

Det är ju inte riktigt så att mac är en ovanlig företeelse längre, man tycker att de kunde ha testat innan avtalet skrevs på centralt.

Vinkelberg

Nej, nej...

2012-03-11 18:21

Det är konstigt ändå... OM något inte fungerar med en MS-produkt så är det MS fel. Om något inte fungerar med en Apple produkt så är det någon annans fel...

Erkänn att det är företaget som har dåligt stöd för operativsystem Y som egentligen bär skulden i bägge exempel..

giddorah - http://www.wpsverige.com

Nej, nej...

2012-03-11 19:46

Hade en nätverksskrivare på jobbet som skulle funka med Mac ... om man köpte till en licens för postscript-utskrifter.

Sharpless

Nej, nej...

2012-03-11 21:29

Tror du det är så enkelt borde du komma över och jobba som supporttekniker på macavdelningen här. Har aldrig sett sämre resultat av utskrifter och tro inte att det är skrivaren det är fel på för i de flesta fallen fungerar det att skriva ut från de billiga Dell maskinerna som kör XP och Win7. Välkommen till verkligheten lilla MacTalibanen.

True story

Nej, nej...

2012-03-11 21:34

Skyll inte er inkompetens på Macavdelningen på apple. Utbilda er personal så dom klarar av att konstruera en fungerande skrivarlösning istället.

Faster Sixten - Liberal MacTaliban

Nej, nej...

2012-03-11 22:40

Tror inte att de är mer inkompetenta än vad du är. De verkar i alla fall vara mer applereligiösa hur som helst sen vad det säger om kompetensen är en annan sak. Och vart beskyller jag apple för talibanernas usla kompetens?

True story

Nej, nej...

2012-03-11 22:43

"Tror inte att de är mer inkompetenta än vad du är." Nej, det får vi ju hoppas med tanke på att jag inte jobbar på någon mac avdelning.

Resten av inlägget förstod jag inte, men det kanske beror på att jag är trött. God natt....

Faster Sixten - Liberal MacTaliban

Nej, nej...

2012-03-12 09:24

Har haft betydligt mer problem att få min Mac att funka ihop med olika skrivare (framförallt stora multifunktionsmaskiner, från t.ex. Canon och Ricoh) än de Windowsdatorer jag har haft.

Jämfört med hur mycket märkliga skrivarproblem jag fått i vår Citrixmiljö (W2008 R2 + XenApp 6) så är dock alla klientoperativ rena drömmen när det gäller skrivare.

vogon_jeltz

Lösning för printer spooler

2012-03-11 12:08

Har för mig att det finns ett program, som heter "stalled printer repair" som har räddat situationen många gånger (Kanske var på XP-tiden..)

MatsF

Vaddå skrivare?

2012-03-11 12:55

Vad skall vi med alla papper till egentligen?
Jag har slutat med papper helt personligen om det inte nu är så att en annan instans kräver att man skall lämna dom. Då kilar jag till morsan för att skriva ut.

Brev, papper, blanketter och allt sådant trams är bara en merkostnad när hela samhället har satsat miljarder på IT sedan 90 talet.

Visst, VIKTIGA saker som behöver sparas kan vara bra att ha som papper. Kontrakt, kvitton etc.

En sak som stör mig extra mycket är sådana dära faktura avgifter... 25 kr för att få en räkning i pappersform. Kör e-faktura på allt nu... 0kr!
Allt utom korkade jä**a Bananhof som envisas med att ha faktura, fast jag får den på e-post... Trots det tillkommer en faktura avgift på 25 kr!
Orkar bara inte slänga på autogiro, tycker gott dom kan komma med i tiden och skaffa e-faktura dom med.

/rant.

TheCadde

Vaddå skrivare?

2012-03-11 14:18

Detta med faktura avgift...

Har sett exempel på där man tar faktura avgift och när man går med på autogira, så skickar de fortfarande ut samma faktura fast nu med en makulerad avgift, och nu så tar de inte ut någon faktura avgift för samma utskick!


Håller med dig att de borde stödja e-faktura.


Ett utav problemen med e-fakturor är ju att man inte kan dela med sig av dessa med sin andra hälft, för tex delade räkningar.

Capital

Vaddå skrivare?

2012-03-11 17:46

jag tror att det är fakturaavgift du menar :-)

Så som du skrivit första halvan av inlägget så betyder det faktiskt inget på svenska.

Vinkelberg

Vaddå skrivare?

2012-03-11 18:31

Papper behövs! Annars hade hela Sverige vart fullt av träd och vi hade haft massa kemister arbetslösa.

borttaget av moderator

Fel! Fel! Fel!.....

2012-03-11 18:29

Man klickar på "Skriv ut" en massa gånger...Sen kommer det en finnig svettluktande person från källaren med din utskrift.

borttaget av moderator

Virtuell xp kommer åt filerna i win 7.

2012-03-12 10:06

Från virtuella xp så finns alla hårddiskar etc som tillhör win 7-delen tillgängliga direkt från utforskaren i win xp. Så att t.ex. maila över filer är helt onödigt.

Yazeal

Virtuell XP

2012-03-12 12:12

Tänk på att ett antivirusprogam kan behövas för den virtuella pc om ni går ut på nätet.
Det program ni kör i Win 7 täcker inte virtuell XP.

Åke Lundgren

Comments powered by Disqus

- PC för Alla:

Andy Rubin lämnar Google

Androids grundare lämnar Google


- M3:

5 teknikbus som skrämmer vettet ur folk


- M3:

Försiktiga framsteg för Photoshop Elements


- M3:

Canon Powershot SX60 HS: Extrem superzoomare


- PC för Alla Extreme:

moddare bygger xbox i laptop

Moddare bygger bärbar med både Xbox One och Xbox 360


Missa inte PC för Allas
smarta nyhetsbrev
Läs mer om nyhetsbreven här!
  PFA Express
  Veckans surftips
  Extreme
  Veckans köptips


Prenumerera på nyheter

Detta är PC för Alla  | Vi gör PC för Alla  | Kontakta oss  | Rättelser  | Kundservice  | Annonsera  | Press

Har du synpunkter på sajten? Kontakta sajtansvarig: Andreas Thors | Kontakta PC för Alla | Om cookies, personuppgifter & copyright
Karlbergsv. 77 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 Karta | Copyright © 1996-2014 International Data Group