Vi har hört många historier om kunder som behandlats dåligt eller haft otur när de skickat in sina produkter på reparation, men historien om Justin Lowe tar nog priset. Han har hunnit avverka hela elva stycken Xbox 360 och har aldrig haft en fungerande spelkonsol i längre än någon månad i sträck.

Justin Lowe köpte sin första Xbox 360 en månad efter att konsolen släpptes. Sedan dess har han råkat ut för nästan alla de klassiska fel som en Xbox 360 kan drabbas av. Tre gånger har konsolen helt slutat fungera, vilket resulterat i den ökända ”red ring of death” (lampan på konsolen börjar lysa rött istället för grönt), två gånger har dvd-läsaren gått sönder, två har varit trasiga vid leverans, ett par har haft diverse problem med ljudet eller grafiken och en har enligt Justin till och med exploderat. Nu är han alltså inne på sin 12:e Xbox 360.

När den tredje konsolen gick sönder och Justin ringde till Microsoft, föreslog supporten att han kollade att allt stod rätt till med elnätet huset. Trots att Justins far jobbar som elektriker och inga andra hemelektronikprodukter i hemmet drabbats, tog familjen hem ytterligare en elektriker, som bekräftade att allt stod rätt till.

Det intressanta i denna historia är att Justin inte visar någon bitterhet mot Microsoft. Han tycker de skött det hela bra och ger dem åtta av tio när det gäller god kundservice.

För den som inte tror historien finns det till och med en inspelning från ett samtal till Microsofts kundtjänst som bekräftar Justins historia.

Mer spännande detaljer finns hos 1UP.com.