1. Kundreferenser
– Visa upp framgångsrika jobb ni har gjort tidigare. De ska vara prydligt upplagt med bild, korta texter, eventuella länkar och videoklipp om det är aktuellt. Referensdelen ska ligga under en egen flik i huvudmenyn, tipsar Erik Lindqvist.

2. Kontakt via ett formulär på hemsidan
– Har ni ett kontaktformulär så ska ni informera om hur lång tid intressenten kan räkna med att behöva vänta på att få ett svar från er.

3. Bilder på de som jobbar på företaget

Att se vem det är man har eller söker kontakt med är inte bara trevligt - det gör att affärssituationen känns betydligt tryggare

4. Länkar till sociala medier

– Om företaget är aktivt på andra platser online, så som Facebook, Twitter eller bilder på flicker, så är det en bra idé att informera om det. Gör det på ett grafiskt snyggt sätt och länka.

5. Information om kampanjer och erbjudanden

När det är dags för kampanjer och extraerbjudanden så är hemsidan ett självklart ställe att marknadsföra dem på.

6. Nyhetsbrev

Ett nyhetsbrev är ett smidigt och billigt verktyg att använda sig av i marknadsföringen.

7. Nyheter eller blogg
– Är det motiverat att ha nyheter på hemsidan så ska de vara tillgängliga, gärna redan på förstasidan. Det är även viktigt att nyheter uppdateras löpande.