Meny

Just nu i M3-nätverket

Meny

PC för Alla kundklubb / M3 Club – vanliga frågor och svar

Jag behöver göra adressändring, anmäla utebliven eller skadad tidning, se status på min prenumeration eller avboka min prenumeration!
Klicka här!

Jag har tips eller frågor kring det redaktionella innehållet i PC för Alla!
Då ska du mejla hit: pfa@idg.se

Jag hittar inte mitt kundnummer för prenumerationen på PC för Alla!
Kundnumret hittar du på din faktura. Saknar du din faktura kontakta kundservice på telefon 08-799 62 33. Öppet 8-18, måndag-fredag.

Vart hittar jag PC för Allas kundklubb med alla förmåner?
Gå in på www.pcforalla.idg.se/bonus

Jag lyckas inte logga in på kundklubben!
Säkerställ att du har en aktiv minst 12-nummersprenumeration av PC för Alla. Skriv in ditt kundnummer och postnummer utan blanksteg. För prenumeranter utomlands, anges land med stora bokstäver, istället för postnummer. Om det ändå inte fungerar, prova med en annan webbläsare. Om problemet kvarstår kontakta andreas.hedberg@idg.se

Vad krävs för att jag ska få tillgång till kundklubbstjänsterna?
Du måste vara prenumerant på PC för Alla. För att få tillgång till våra premiumtjänster i kundklubben som t. ex. fullversion av F-Secure Safe eller Norton Antivirus så krävs minst en 12-nummersprenumeration av PC för Alla. OBS! Det kan ta upp till en vecka innan betalningen är registrerad, vilket gör att du kanske inte direkt kan logga in på vår kundklubb och ta del av förmånerna.

Hur får jag som minst 12 nummersprenumerant min licensnyckel för Norton Security eller F-Secure Safe?
Du loggar in på kundklubben med ditt kundnummer och postnummer (inga blanksteg). Därefter går du in på erbjudandet om Norton Security eller F-Secure Safe och då kommer det automatiskt genereras en licensnyckel som varar i 365 dagar från och med det tillfälle du aktiverar licensen. Vidare instruktioner finns här. Men behöver du hjälp med installationen (eller förnyelse) så kontaktar du Nortons eller F-Secures support som du finner lite längre ner på denna sida.

Min licensnyckel för Norton Security eller F-Secure Safe har löpt ut. Hur får jag en ny licensnyckel?
Det går inte att hämta ut en ny licensnyckel förrän dagen efter den befintliga löpt ut. Logga in på vår kundklubb, med ditt kundnummer och postnummer (utan blanksteg) och gå in på erbjudandet om Norton Security eller F-Secure Safe så genereras en licensnyckel automatiskt som du kan använda. Vidare instruktioner finns här. Om du stöter på problem, kontakta andreas.hedberg@idg.se.

Kan licensnycklarna för Norton Security eller F-Secure Safe ta slut?
Nej, det ska de ej kunna - vi fyller kontinuerligt på med licensnycklar så att ingen ska bli utan. Om du stöter på problem, kontakta andreas.hedberg@idg.se

Hur gör jag en nyinstallation (ej förnyelse) av Norton Security eller F-Secure Safe?

För Norton Security:

1. Gå till https://norton.com/setup.

2. Om du inte har ett Norton konto klickar du på Skapa konto och genomför registreringen. Logga in om du redan har ett Norton-konto. 

3. I rutan Installera på den här enheten ska du klicka på Ange en produktnyckel.

4. Välj Kör eller Spara för nedladdningsfilen och följ de anvisningarna som visas. Dessa kan variera beroende på din webbläsare. Om du sparar nedladdningsfilen måste du sedan, när nedladdningen är klar gå till den plats du sparade filen och dubbelklicka på filen.

5. När nedladdningsprogrammet har körts laddas din produkt ner, installeras och aktiveras automatiskt. Din enhet kommer att visa aktuell skyddsstatus och ytterligare program kan installeras från ditt Norton-konto.

Support: norton.com/chat.Tel. 08 - 57 92 90 37 (Måndag - fredag 08:00 - 20:00).

För F-Secure Safe:

1. Klicka här, från den enhet du vill skydda.

2. Registrera dina uppgifter i formuläret. I fältet "Fyll i din personliga kupong-kod" anger du kampanjkoden du fått från oss.

3. När du registerat dig loggar du sedan in på https://my.f-secure.com/login från den enheten du vill installera skyddet  i.

4. Klicka sedan på "Lägg till enhet" och följ anvisningarna för att installera.

F-Secure SAFE har stöd för de flesta plattformar, fullständiga systemkrav finns här!

Hur förnyar jag min F-Secure Safe-licens?
1. Logga in på ditt F-Secure konto på följande länk, https://my.f-secure.com/login. Har du glömt bort ditt lösenord kan du återställa detta genom att klicka på ”Har du glömt lösenordet?”.

2. Om ditt konto är på väg att löpa ut bemöts du av ett meddelande med en länk för att förnya ditt konto. Klicka bort denna ruta och gå direkt till "Beställning och betalning" i menyn.

3. Under “Beställning och betalning” väljer du ”Ange en kod" längst ned till höger. I formuläret ska du ange pcfa (med små bokstäver) i fältet "Kampanjnamn" och din prenumerationskod du får från oss i fältet "Prenumerationskod". 

4. Klicka sedan på Nästa för att slutföra förnyelsen.

Om du inte lyckas med förnyelsen av F-Secure, kontakta deras support:
F-Secure: f-secure.se/support. Tel. 08 - 507 440 11 (Måndag - fredag 08.30 - 17.00)

Hur förnyar jag min Norton Security-licens?
Om du installerat Norton Internet Security måste du avinstallera detta och sedan följa dessa anvisningar:
1. Gå till https://norton.com/setup.

2. Om du inte har ett Norton konto klickar du på Skapa konto och genomför registreringen. Logga in om du redan har ett Norton-konto. 

3. I rutan Installera på den här enheten ska du klicka på Ange en produktnyckel.

4. Välj Kör eller Spara för nedladdningsfilen och följ de anvisningarna som visas. Dessa kan variera beroende på din webbläsare. Om du sparar nedladdningsfilen måste du sedan, när nedladdningen är klar gå till den plats du sparade filen och dubbelklicka på filen.

5. När nedladdningsprogrammet har körts laddas din produkt ner, installeras och aktiveras automatiskt. Din enhet kommer att  visa aktuell skyddsstatus och ytterligare program kan installeras från ditt Norton-konto. Om du har Norton Security och vill uppdatera till den senaste versionen öppnar du programmet i din enhet och klickar sedan på "LiveUpdate". 

Om du inte lyckas med förnyelsen av Norton Security, kontakta deras support:
norton.com/chat.Tel. 08 - 57 92 90 37 (Måndag - fredag 08:00 - 20:00).
 

Min licens för F-Secure Freedome har löpt ut, hur förnyar jag den?
Som prenumerant så ingår Freedome i 6 månader utan kostnad, därefter är det en betaltjänst från F-Secure.

Har PC för Alla nyhetsbrev?
Ja. PC för Alla Express, skickas varje dag och innehåller de viktigaste nyheterna från pcforalla.se. Veckans Surftips med tips om roliga och smarta webbsajter. Anmälan av nyhetsbreven kan göras här: http://pcforalla.idg.se/2.19489

Hur kan jag som prenumerant läsa PC för Alla digitalt?
När du har aktiverat din prenumeration en gång kan du logga in med ditt konto via alla plattformar. Du behöver enbart aktivera prenumerationen med
prenumerationsnummer och postnummer en gång. Om du redan har skapat ett konto och aktiverat din prenumeration använder du samma mailadress och lösenord nästa gång du loggar in.
- Via app -
1. Ladda ner appen från App Store eller Google Play
2. Öppna appen
3. Klicka på “Pappersprenumerant?”
4. Skapa ett konto och fyll i prenumerationsnummer och postnummer. Om du
redan har ett konto skriver du in din mailadress och ditt lösenord till ditt befintliga konto.
5. När du aktiverat din prenumeration kan du läsa dina tidningar
6. Nästa gång du vill läsa räcker det med att du loggar in via gubben uppe till höger.

- Via dator -
Har du redan aktiverat din prenumeration och skapat ett konto i appen kan du hoppa direkt till steg 4.
1. Gå in här!
2. Nu kan du skapa ett konto och fylla i prenumerationsnummer och postnummer. Om du redan har ett konto skriver du in din mailadress och ditt lösenord till ditt befintliga konto.
3. När du aktiverat prenumerationen hamnar dina tidningar i ditt bibliotek
4. Nästa gång du vill läsa räcker det att du loggar in med mail och lösenord via
http://www.paperton.com. Har du frågor om aktiveringen kan du skicka ett mail till support@paperton.com.

Jag vill endast prenumerera på PC för Alla digitalt!
Gå in på App Store eller Google Play och sök på PC för Alla Magasin, och följ instruktionerna.

Hur många utgåvor av PC för Alla utkommer varje år?
Det varierar, men normalt framöver kommer det vara 12-14 utgåvor under ett år. Det innebär att vi inte längre använder termen "Helårsprenumerant" eller 2-årsprenumerant, utan 12-nummersprenumerant eller 24-nummersprenumerant.

Får man gratis datorsupport som minst 12 nummersprenumerant?
Ja, du får gratis datorsupport genom vår samarbetspartner Tech Troopers.
Det är ett gratis ärende per år, därefter kostar det 69 kr/ärende (ord. pris: 199 kr/ärende). Ring 08-410 344 22. Samtalslängden är obegränsad. De har öppet alla dagar, kl. 09-21:00. Utnyttja inte denna typ av support om du kan få hjälp genom denna frågor och svar-sida. Support för Norton Security och F-Secure Safe är alltid kostnadsfri.

Missa inte PC för Allas
smarta nyhetsbrev
Läs mer om nyhetsbreven här!
Prenumerera på nyheter

Detta är PC för Alla  | Vi gör PC för Alla  | Kontakta oss  | Rättelser  | Kundservice  | Annonsera  | Press

Webbredaktör: Andreas Thors | Chefredaktör & ansvarig utgivare: Mikael Lindkvist
Kontakta PC för Alla | Om cookies, personuppgifter & copyright | Policy affiliatelänkar
Magnus Ladulåsgatan 65, 106 78 Stockholm Tel: 08-453 60 00 Karta | Copyright © 1996-2017 International Data Group

Sajter om it & teknik

  • CIO SwedenIt-strategi, affärsnytta och kundrelationer.
  • Computer SwedenDagliga nyheter om it, telekom och affärer.
  • IDG.seDe viktigaste nyheterna från IDGs nyhetssajter.
  • InternetworldAllt om affärer på internet.
  • M3Sveriges prylsajt
  • MacWorldAllt om Mac, OS X, Iphone och Ipad.
  • PC för AllaSveriges största och mest lästa datortidning.
  • TechWorldFör it-avdelningar, it-chefer och it-proffs.
  • IT.Branschen Sveriges enda branschtidning för IT-återförsäljare.

Andra områden

  • Anbud24För anbudsansvariga och bid managers.
  • CFO World Nätverket för Sveriges ekonomiproffs.
  • Studio För dig som producerar ljud och musik.
  • Upphandling24 Oberoende nyhetssajt om offentlig upphandling.

Tjänster

Stäng